Jóóóó reggelt mindenkinek! Mostantól felpörögnek az események. Csak győzzük követni. :)
Először egy kis történet:
Egy amerikai cipőgyár egy afrikai országba küldte az egyik értékesítőjét, hogy vizsgálja meg, lehet-e ott cipőket eladni. Egy hét elteltével az értékesítő a következőt faxolta haza: Cipőt itt senki sem hord. Piac egyáltalán nincs.
Az igazgató ellenőrzésként elküldte a legjobb értékesítőjét is. Egy hét múlva jön a fax: Senki sem hord cipőt. Óriási a piac!
Eddig talán ismerték a történetet, pedig a folytatás mutat rá a marketing lényegére. Az igazgató, hogy teljesen biztos legyen a dolgában, elküldte a marketing igazgatót is. Két hét elteltével a marketing igazgató faxa: Itt senki sem hord cipőt. A lábfejük azonban nem igazán egészséges, és jót tenne nekik a cipőviselés. Cipőinket azonban át kell tervezni, ugyanis kisebb a lábuk. Arra is kéne pénzt áldoznunk, hogy felvilágosítsuk őket a cipőviselés előnyeiről. Ahhoz azonban, hogy egyáltalán elindulhassunk, meg kellene nyerni magunknak a törzsfőnök bizalmát. Pénze itt senkinek sincs, viszont olyan édes ananászt termelnek, amilyet én még sohasem ettem. Becslést készítettem egy hároméves periódus várható árbevételére és költségeire, tehát arra, hogy az ananászt egy európai áruház láncon keresztül dollárért értékesítjük, és arra a következtetésre jutottam, hogy pénzünkért 20%-os hozadékot érhetnénk el. Szerintem bele kellene vágnunk.
Anthony J. James is valahogy így találhatott rá a Sample Central ötletére. Ha kíváncsi vagy a részletekre, hallgasd meg a vele készült interjút.
Szép és sikeres napot mindenkinek!
Lívia